Monday, August 17, 2015

Blink 182 - Adam's Song

Image result for Blink 182 after midnight

"Adam's Song"
I never thought I'd die alone
一人で死ぬとは思わなかった
I laughed the loudest who'd have known?
一番笑い声が大きかったのは僕なのに
I traced the cord back to the wall
コードを壁までたどったけど
No wonder it was never plugged in at all
接続されてなくても驚かないね
I took my time, I hurried up
時間をかけて、急いだんだ
The choice was mine I didn't think enough
選択は僕のものだったけどもっと考えればよかった
I'm too depressed to go on
生き抜くには悲しすぎるんだ
You'll be sorry when I'm gone
僕がいなくなれば後悔するよ

[Chorus:]
I never conquered, rarely came
成功なんてほとんどしなかった
16 just held such better days
16歳のときは幸せだった
Days when I still felt alive
もっと生きてる心地がした日々
We couldn't wait to get outside
外に出るのが待ちきれなかった
The world was wide, too late to try
世界は広くて、試すには遅すぎる
The tour was over we'd survived
旅は終わり、生き残った
I couldn't wait till I got home
家に帰るのが待ち遠しかった
To pass the time in my room alone
部屋で一人きりで時間をつぶすのを

I never thought I'd die alone
一人で死ぬとは思わなかった
Another six months I'll be unknown
あと6ヶ月もすればきっとぼくは忘れられる
Give all my things to all my friends
僕のものは友達にあげて
You'll never step foot in my room again
きっとだれも僕の部屋に足を踏み入れない
You'll close it off, board it up
監禁して、板を張って
Remember the time that I spilled the cup
Of apple juice in the hall
りんごジュースを廊下でこぼしたのを思い出す
Please tell mom this is not her fault
母さんに彼女のせいじゃないと伝えて
I never conquered, rarely came
成功なんてほとんどしなかった
16 just held such better days
16歳のときは幸せだった
Days when I still felt alive
もっと生きてる心地がした日々
We couldn't wait to get outside
外に出るのが待ちきれなかった
The world was wide, too late to try
世界は広くて、試すには遅すぎる
The tour was over we'd survived
旅は終わり、生き残った
I couldn't wait till I got home
家に帰るのが待ち遠しかった
To pass the time in my room alone
部屋で一人きりで時間をつぶすのを

I never conquered, rarely came
成功なんてほとんどしなかった
Tomorrow holds such better days
明日はもっとよくなるはず
Days when I can still feel alive
もっと生きる心地がするはず
We couldn't wait to get outside
外に出るのが待ちきれなかった
The world was wide, too late to try
世界は広くて、試すには遅すぎる
The tour was over we'd survived
旅は終わり、生き残った
I couldn't wait till I got home
家に帰るのが待ち遠しかった
To pass the time in my room alone
部屋で一人きりで時間をつぶすのを

No comments:

Post a Comment